نصب فیوز ایمنی گاز در برج های مسکونی مجتمع بزرگ آبشار

بر اساس پیشنهاد سازمان ایمنی و آتش نشانی و پس از بازدید کارشناسان مقرر گردید به منظور ایجاد ایمنی بیش تر در برج های مسکونی  مجتمع بزرگ آبشار نصب فیوز گاز در این مجموعه به صورت الزامی اجرا گردد. به این منظور شرکت ارائه دهنده خدمات و قطعات فیوز گاز در پروژه به ویژه برج های مسکونی E.F.G اقدام به نصب این فیوزها کردند. لازم است تا هیئت مدیره و ساکنین واحدهای مسکونی نیزز جهت افزایش ایمنی ساختمان جهت نصب این فیوز اهتمام لازم را داشته باشند.

فیوز گاز ، قطعاتی کاملا مکانیکی هستند که از عبور هرگونه جریان نامتعارف گاز جلوگیری می کنند این جریان نامتعارف در هنگام بروز حوادث و سوانح زیر ایجاد می گردد .

  • جلوگیری از حوادث ناشی از نگهداری غلط تاسیسات  :  قطع جریان گاز لوله جهت انجام عملیات شامل نگهداری ، افزایش یا تعمیرات در تاسیسات بدون عملیات بستن یا اتصال مناسب بعدی و همچنین انجام عمل قطع گاز در هنگام  استفاده از اتصالات خراب در طی عملیات سوار کردن مجدد م تعویض سیلندر های گازی در محلی مانند اشپزخانه
  • جلوگبری از اتفاقات مصیبت بار بر اثر فرسودگی و عدم صلاحیت  : شکستگی اتفاقی قطعاتی از ریگولاتور مانند قفل ها و کنترل کننده ها و نیز شکستن قطعاتی از ایستگاه های کاهنده فشار و خطوط عبور لوله گاز برای مصارف صنعتی . شکستن لوله های فلزی و غیر فلزی ، زیر زمینی توکار و روکار هنگامیکه بست ها و تکیه گاه ها گسسته شوند یا شکسته شدن بر اثر ایجاد رانش در جاده ، فروریختن ساختمان و باز شدن درز لوله ، شکستن ویا افتادن لوله ها ، اتصالات و بست ها به دلیل عدم رعایت انبساط حرارتی خطوط لوله ها .
  • بلایای طبیعی : شکستن لوله های فلزی ، غیرفلزی ، توکار و روکار در  هنگام عوامل زلزله ، رانش زمین ،زمین لغزنده و…
  • آتش و دمای بالا : زود آسیب دیدن و از هم پاشیدن کامل لوله های غیرفلزی به دلیل مجاورت طولانی مدت با حرارات زیاد یا شعله مستقیم ، استفاده از لوله های قابل انعطاف برای اتصال به اجاق گاز ، کار گذاشتن یا خواباندن لوله های غیر فلزی
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.