توسعه اصفهان حاصل تعامل ارتش با شهرداری است

در پنجمین هفته برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ۳۶ پروژه با هزینه‌ای افزون بر ۶۳۴ میلیارد ریال در منطقه شش افتتاح و دو پروژه نیز کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از اواسط خردادماه سال‌جاری با توجه به تکمیل تعداد زیادی پروژه‌های تکمیل شده برای بهره‌برداری در مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های وابسته شهرداری، بنا به دستور شهردار اصفهان مقرر شد تا پایان سال روزهای یکشنبه هر هفته برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» اجرا شود تا این پروژه‌ها در راستای شعار عدالت فضایی و توزیع عادلانه خدمات بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
در هفته جاری شاهد بهره‌برداری از بوستان سایه در حاشیه بزرگراه شهید روح‌الامین و دیگر پروژه‌های عمرانی خدماتی منطقه شش، همچنین آغاز عملیات احداث تقاطع‌های غیر همسطح بزرگراه شهید کشوری و تصفیه‌خانه پساب جنوب اصفهان بودیم.
برای احداث بوستان ۷۰ هزار متر مربعی سایه که عملیات ساخت و تجهیز آن به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است، ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
برای اجرای عملیات احداث پروژه مجموعه تقاطع‌های غیر همسطح بزرگراه شهید کشوری ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است که طبق جدول زمان‌بندی این پروژه طی مدت ۱۰ ماه اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.
برای نخستین بار در پروژه‌های عمرانی اصفهان به دستور شهردار اصفهان تابلو روز شمار معکوس برای مجموعه تقاطع‌های غیر همسطح بزرگراه شهید کشوری نصب و آغاز آن از عدد ۳۰۴ روز خواهد بود تا در هنگام آئین کلنگ‌زنی فعال شود که این اقدام نشان از برنامه‌ریزی دقیق و همت والای مدیریت شهری برای خدمت به شهر و شهروندان دارد.
همچنین برای احداث ایستگاه تصفیه خانه پساب جنوب اصفهان با حجم ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در محدوده میدان شهید قوچانی مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شده است.
تعداد دیگری از پروژه‌های عمرانی خدماتی منطقه شش نیز با بودجه‌ای افزون بر ۸۵.۱۹ میلیارد ریال به اتمام رسیده به طوری که ۳۵ پروژه شهری دیگر از قبیل احداث مجموعه ورزشی روباز شهید کشوری، ساماندهی و خیابان‌سازی در محله دنارت، بهسازی و نوسازی حصار اتوبان شهید لاوی، چندین پروژه ساخت و مناسب‌سازی پیاده راه‌های سطح منطقه، اصلاح و مرمت مسیر اتوبوس‌های تندرو سطح منطقه، اصلاح درزهای انبساطی مجموعه پل‌های دفاع مقدس، نصب اسباب بازی و مبلمان شهری در بوستان‌های منطقه، اصلاح و تعویض نورپردازی تونل شهید همت، بهینه سازی و نورپردازی آبنمای میدان فیض، تعمیر و تجهیز کتابخانه حضرت قائم (عج)، اجرای روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه، احداث سرویس بهداشتی بوستان شهید روح‌الامین و … هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

 

امیدواریم بخش غربی حلقه حفاظتی شهر با کمک ارتش اجرایی شود
در این مراسم «قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان گفت: امیدواریم بخش غربی حلقه حفاظتی شهر که از انتهای فاز دوم سپاهان شهر (قبل از باغ ابریشم به سمت درچه) عبور می‌کند با توان ارتش اجرایی شود.
وی با اشاره به تعامل و همکاری خوب ارتش و شهرداری اظهار کرد: موفقیت شهرداری در تمام زمینه‌ها به دلیل همت والای مدیریت شهری و مشارکت با تمام دستگاه‌های اجرایی استان بوده است و این موفقیت تنها متعلق به مدیریت شهری نیست بلکه به تمام کسانی که شهرداری را یاری کردند تعلق دارد.
وی افزود: ارتش در برخی از پروژه‌های شهری همکاری مطلوبی با شهرداری داشته است و بهره برداری از برخی پروژه‌ها با حمایت ارتش تحقق یافته است.
شهردار اصفهان ادامه داد: برخی معتقد بودند ورود به حلقه حفاظتی شهر و احداث رینگ چهارم به دلیل بخش‌هایی که از زمین‌های متعلق به عبور می‌کند، عملیاتی نخواهد شد، اما تاکنون در جلسات متعددی که با مقامات ارتش در اصفهان و تهران برای اجرای بخش غربی رینگ چهارم برگزار شده گامی به جلو برداشته‌ایم.
وی اظهار امیدواری کرد: بخش غربی حلقه حفاظتی شهر که از انتهای فاز دوم سپاهان شهر (قبل از باغ ابریشم به سمت درچه) عبور می‌کند با توان ارتش اجرایی شود.
نوروزی تصریح کرد: امروز عملیات عمرانی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید کشوری آغاز خواهد شد و ارتش نیز با بهره گیری از توان لجستیکی خود بخشی از حلقه حفاظتی را اجرا خواهد کرد.
وی تأکید کرد: اگر امروز در منطقه شش پروژه‌های متعددی در حال اجرا است و در شهرک شهید کشوری بخش ۱۳۰ هکتاری تحویل شده و بخش ۱۷۰ هکتاری محل تحول اتفاقات بزرگ عمرانی است و سرمایه گذاران آماده آغاز عملیات جهت سرمایه گذاری هستند، نتیجه تعامل شهرداری و ارتش بوده است.
شهردار اصفهان ارتش را یکی از ارکان مهم موفقیت‌های شهرداری دانست و تصریح کرد: نام ارتش همواره در ذهن مردم درخشان بوده و امروز اصفهانی‌ها خاطره بیشتری از خدمات ارتش در ذهنشان ثبت خواهد شد.
وی افزود: در توافق‌های صورت گرفته منافع شهرداری و ارتش مورد توجه قرار گرفته و برای هردو طرف رکن اصلی مردم هستند.
هیچ حاشیه سازی حرکت قطار خدمت را متوقف نخواهد کرد
نوروزی با بیان اینکه هرچه تلاش‌ها بیشتر باشد حاشیه‌ها مختلفی به وجود می‌آید؛ اظهار کرد: در رابطه با مسائل مردم همه جا باید احساس مسئولیت کرد، اما در رابطه با حاشیه‌ها بدانید که می‌خواهند شهرداری را از حرکت متوقف کنند از این رو در برابر این حاشیه‌سازی‌ها، بی اعتنا باشید تا حرکت قطار پرسرعت رو به امید مسیر خود را تا انتها طی کند.
وی با بیان اینکه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» نشان دهنده سه سال فعالیت و پشتکار در شهرداری است، خاطرنشان کرد: هر هفته ثمره تلاش مدیران شهری تقدیم شهروندان می‌شود و این روند تداوم خواهد داشت و هیچ حاشیه سازی این حرکت را متوقف نخواهد کرد.
شهردار اصفهان اظهار کرد: تمامی مجموعه شهرداری، شورای شهر و همه ارکانی که در شهر دست یاری دادند به ویژه اصحاب رسانه که اخبار را به طور صحیح منتقل می‌کنند و به مردم آگاهی می‌بخشند تا امید را در بین آن‌ها تقویت کنند، در خدمت‌رسانی به مردم شریک هستند.
وی خاطرنشان کرد: با حرکت رو به جلو و پیشرفتی که شاهد آن هستیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افتتاح ۸۰ کیلومتر حلقه حفاظتی شهر، مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و نمایشگاه بزرگ خواهیم بود و روزی مترو کیلومترها مسیر را در شهر طی خواهد کرد تا شهروندان با این وسیله نقلیه پاک از عاشق آباد به بهارستان بروند.

نوروزی با اشاره به پیشرفت احداث خط دو مترو اصفهان گفت: در زیر زمین این شهر سه تی. بی. ام زمین را می‌شکافد تا خط دو مترو احداث شود و البته هیچکس نمی‌داند زیر زمین این شهر چه اتفاقات بزرگ عمرانی رخ می‌دهد.
وی تأکید کرد: شهرداری همواره دغدغه رضایتمندی و خشنودی مردم را دارد زیرا زیربنا و رکن اساسی امنیت ملی کشور رضایت عمومی است و این عنصر را نمی‌توان از عرصه امنیت کشور نادیده گرفت.
شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از جاری بودن آب در بستر زاینده رود، اظهار کرد: تابستان سال گذشته ۵۰ درصد انرژی شهرداری برای خشک نشدن درختان و پژمرده نشدن آن صرف می‌شد، اما خوشبختانه امسال آب در بستر زاینده رود جاری است و امیدواریم همچنان جاری بماند.
نوروزی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی گفت: از امروز تابلوهای روزشمار مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید کشوری نصب خواهد شد تا تاریخ را به نمایش بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش سازمان عمران اوایل اردیبهشت ماه سال آینده شاهد افتتاح این پروژه عظیم خواهیم بود.

حاصل تعامل ارتش با شهرداری توسعه اصفهان است

«امیر محسن آذرافروز» ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری نیز در این آئین گفت: با تأکید بر اینکه بدون مشارکت هیچ توسعه‌ای برای شهر رقم نخواهد خورد، افزود: ارتش همواره تعامل خوبی با شهرداری داشته که هدف از آن خدمت به مردم برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها است.
وی با بیان اینکه بیشترین اراضی نیروی زمینی کشور در اصفهان قرار دارد که این موضوع از ویژگی‌های منحصر به فرد ارتش در منطقه اصفهان است، اظهار کرد: همواره ارتش، شهرداری، مسکن و شهرسازی و سایر نهادها و ارگان‌ها مشارکت، تفاهم و توافق‌های صد درصدی دارند که اگر چنین نبود اصفهان تاکنون توسعه‌ای نیافته بود.
وی با تأکید بر اینکه بدون مشارکت هیچ توسعه‌ای برای شهر رقم نخواهد خورد، افزود: ارتش همواره تعامل خوبی با شهرداری داشته که هدف از آن خدمت به مردم برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها است.
ارشد نظامی آجا در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارتش در تمام صحنه‌ها، مشکلات و حوادثی همچون سیل، زلزله در تمام نقاط کشور یاری رسان بوده و در استان اصفهان نیز مصادیق همکاری آن با سایر ارگان‌ها بسیار زیاد است که از جمله آن‌ها می‌توان به تفاهم با شهرداری برای اجرای خیابان کمکی ارتش به منظور کاهش ترافیک سه راه حکیم نظامی تا سه راه سیمین اشاره کرد.
وی گفت: ادامه اتوبان شهید همت از جمله طرح‌هایی بوده که ارتش پیشگام آن بود و پیشنهاد اجرای آن را مطرح کرد؛ همچنین اجرای حلقه حفاظتی شهر که کاهش ترافیک غرب اصفهان را رقم خواهد زد حاصل تعامل ارتش با شهرداری است.
امیر آذر افروز با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کرد که منافع ارتش و شهرداری حفظ شود، تأکید کرد: از شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی درخواست می‌کنیم در تصمیمات کلان و راهبردی توافق‌ها را سرعت ببخشند.

درخشش اصفهان در حوزه شهرسازی کشور / مسیر شورای پنجم ایجاد عدالت فضایی در شهر
«شیرین طغیانی» رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم مسیر حرکت برمبنای ایجاد عدالت فضایی و توجه به تمام مناطق توسعه یافته و حاشیه شهر با ایجاد پروژه‌های کلان، منطقه‌ای و محله‌ای بوده است.
وی گفت: اگر همدلی و هم سویی در میان نهادها، مؤسسات و سازمان‌هایی که تأثیرگذار در امر پیشرفت کشور هستند وجود نداشته باشد پروژه‌های مهم عملیاتی نخواهد شد.
وی با قدردانی از شهرداری و مناطق ۱۵ گانه برای انجام اقدامات و فعالیت‌های ارزنده در شهر تصریح کرد: از ابتدای شورای پنجم مسیر حرکت بر مبنای ایجاد عدالت فضایی و توجه به تمام مناطق توسعه یافته و حاشیه شهر با ایجاد پروژه‌های کلان، منطقه‌ای و محله‌ای بوده است.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اصفهان ادامه داد: آغاز عملیات احداث پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید کشوری نمونه بارز این اقدامات ارزشمند و فرامنطقه‌ای است.
وی اظهار کرد: هر هفته شاهد افتتاح چندین پروژه و کلنگ زنی از پروژه‌های جدید در شهر هستیم که این اقدامات در راستای توسعه شهر انجام می‌شود.
طغیانی تصریح کرد: اصفهان برای همه نصف جهان و برای ما همه جهان است؛ بنابراین تلاش می‌کنیم که این شهر به قله‌های افتخار بیش از گذشته دست یابد.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان در حوزه شهرسازی و معماری همچنان در کشور می‌درخشد، ادامه داد: این درخشش به دلیل همت مدیران شهری و همراهی سایر نهادها و مشارکت و همکاری مردم رقم خورده است.

اجرای ۵۰ درصد پروژه‌های شهر در منطقه شش
«محمدرضا برکت» مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: سال گذشته ۵۰ درصد پروژه‌های شهر در این منطقه اجرا شده است.
وی اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ این منطقه ۲۳۰ میلیارد تومان بود که با تلاش‌های شبانه روزی بخش قابل توجهی از آن جذب شد.
وی افزود: سال گذشته بر اساس اجرای پروژه‌های عمرانی، بودجه منطقه شش با افزایش ۸۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ به عدد ۴۳۴ میلیارد تومان رسید که ۵۶۰ میلیارد تومان یعنی ۱۳۰ درصد بودجه وصول شد.
مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال جاری بودجه منطقه شش ۵۵۰ میلیارد تومان تعیین شده که در مقایسه با رقم سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته و تاکنون ۳۷ درصد آن محقق شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ درصد پروژه‌های شهر در منطقه شش اجرا شده است، گفت: در دو سال اخیر سعی کردیم بازوی توانمندی برای شهرداری باشیم و همراهی و همکاری لازم را انجام دهیم.
برکت با بیان اینکه تعداد پروژه‌های منطقه شش در سال گذشته ۱۱۵ مورد بود که بیش از ۹۰ درصد آنها عملیاتی شد، اظهار کرد: در سال جاری ۱۵۵ پروژه در این منطقه تعریف شده که ۱۳۱ مورد آن پروژه‌های جدید عمرانی است.
وی افزود: امروز در برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» عملیات اجرایی مجموع پل‌ها و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید کشوری آغاز خواهد شد که برای اجرای آن ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه خانه پساب جنوب اصفهان با حجم ۲۴۰ لیتر بر ثانیه به مساحت یک هزار مترمربع از امروز آغاز می‌شود، گفت: برای اجرای این پروژه ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: بوستان سایه به وسعت ۷۰ هزار مترمربع و با صرف هزینه‌ای افزون بر ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
برکت با بیان اینکه بهره برداری از دیگر پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه شش با اعتبار ۱۹۸ میلیارد ریال انجام شده است، تصریح کرد: مجموع ۶۳۴ میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه شش در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
به گزارش ایمنا، در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از بوستان سایه در شهرک شهید کشوری، شهردار اصفهان در پاسخ به درخواست اهالی این شهرک که خواستار برخورداری از برخی خدمات همچون مدرسه و نانوایی بودند، اظهار کرد: ارائه برخی از خدمات که مربوط به شهرداری است، در منطقه شش مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اما سایر مشکلات که رفع آنها مربوط به وظایف سایر دستگاه‌ها و نهادها است را به مسئولان مربوطه اطلاع رسانی خواهیم کرد تا در جهت تحقق خواسته‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.
نوروزی در جمع تعدادی از ساکنان شهرک شهید کشوری نوید داد که در آینده‌ای نزدیک یک فروشگاه کوثر در این شهرک راه‌اندازی شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.